3. februar 2011

Popart

Den første oppgaven vi fikk i 2011 var popat inspirert. Vi skulle ta bilder som passet til sjangeren og lage et enkeltstående motiv og en serie.
Her er litt bilder av prosessen. Vi brukte de samme prosessene på både serien og det enkeltstående motivet.
Bilde 1 - Bilde 2
Bilde 3 - Bilde 4
Bilde 5
Bilde 1: Orginalbilde som jeg brukte i min serie
Bilde 2: "Treshold" funksjonen. Brukes for å gjøre et bilde om fra farger til rene svart/hvit nyanser
Bilde 3: For å velge en liten del av bilde som skal ha en annen farge enn resten kan en bruke "macnetic lasso tool" til å markere dette området med og deretter bruke den funksjonen du har tenkt.
Bilde 4: Velg farge slik som vist på bildet og deretter velg f.eks. "paint bucket" for å fylle et område med din valgte farge.
Bilde 5: Skal en lage en serie kan en åpne et nytt ark og kopiere bildene til arket. Forskjellige funksjoner som f.eks. å speilvende finner en på "transform" funksjonen.

Dette er mitt resultat av serien
Jeg leverte inn disse som enkeltstående bilde
Forskjellige utprøvinger som jeg gjorde i begynnelsen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar